۱۳۹۳ اسفند ۱۷, یکشنبه

حقوق بشر و ایران؛ نگرانی شهید و عفو بین الملل



سازمان عفو بین‌الملل کور کردن چشم یک متهم در زندان گوهردشت کرج را اقدامی وحشیانه خواند و آن را نشانه قساوت دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دانست.
از سوی دیگر احمد شهید٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل‌ در امور ایران نیز از موج اعدامها در جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرد.
وی در جلسه‌ در اسپانیا گفت: برخلاف وعده‌های دولت روحانی هیچ تغییری در وضعیت حقوق‌بشر در ایران صورت نگرفته و شمار اعدامها نیز افزایش یافته است.

احمد شهید گفت رژیم ایران اجازه سفر من به ایران را نمی‌دهد. چه بسا اگر به ایران می‌رفتم کسانی به‌خاطر ملاقات با من به دردسر می‌افتادند. در حال حاضر استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی به من به‌عنوان گزارشگر ویژه کمک می‌کند زمان بیشتری با کسانی صرف کنم که از قربانیان خشونت یا از بستگان قربانیان خشونت در ایران هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر