۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

بولتن خبری اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنکونی

یادداشتی از یکی از مادران پارک لاله به‌مناسبت نوروز در خاوران

یکی از مادران پارک لاله یادداشتی در مورد حضور مادران و خانواده‌های شهدای قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 در اینترنت منتشر کرده که در آن از جمله آمده است: جمعه هفتم فروردین 94، من و خواهرم به خاوران رفتیم. معلوم بود قبل از ما نیز تعدادی از خانواده‌ها آمده بودند، چون گلهای تازه و زیبای‌شان بر روی خاک مانند خورشید می‌درخشید و گلهای زرد صحرایی نیز این زیبایی را دو چندان کرده بود.


ما نیز ابتدا جای زهرا و سپس جای مهرداد و بعد هم باقی قسمتها را گل باران کردیم. خواهرم که همیشه به سمت کانالهای قطعه بالایی کشیده می‌شود، درخت انتهای آن قطعه را به زیبایی با گل شب بوی قرمز آراست و با همدیگر هر کجا نشانی از بی‌نشانان بود را گل گذاشتیم.
پرچم جمهوری اسلامی نیز از پشت دیوار خاوران، چون نگهبانی بر جنایتاش ما را نظاره می‌کرد. هر چند جمعه آخر سال نگذاشتند ما خانواده‌ها با همدیگر آن جا را گل باران کنیم، ولی خودشان نیز می‌دانند که ما عزیزانمان را تنها نخواهیم گذاشت و این را حداقل حق دادخواهانه خود می‌دانیم که یاد این جانهای شیفته که به ناحق کشته‌اند را زنده نگاه داریم تا حقیقت روشن شود و پاسخ دهند که چرا و چگونه آنها را کشتند.
بی‌تردید یاد همه آنها در دلهای ما و دیگرانی که حقی برای زندگی دگراندیشان قابل اند، همیشه زنده و گرامی خواهد ماند.

.............................
بیانیه حمایت جمعی از زندانیان سیاسی در همبستگی با مردم خوزستان در ایام سیزده بدر

در بخشى از این بیانیه كه روى سایتهاى اجتماعى قرار گرفته آمده است: «جشن ملی سیزده‌بدر امسال حال و هوای دگر دارد. زیرا رژیم جمهوری اسلامی در بحرانهای گوناگون دست و پا می‌زند. از یک سو هر آنچه طی سالیان گذشته در منطقه به‌صورت غیرقانونی و تجاوزکارانه سرمایه‌گذاری کرده، به جنگی که در یمن شروع شده یک جا هدر خواهد رفت. از دیگر سو، قدرتهای جهانی، مأموران رژیم را محاصره کرده تا جام زهر اتمی را در حلقوم خامنه‌ای بریزند و آنها نیز ناگزیر هستند به این ذلت تن بدهند و این شکست دوم خواهد بود. این در حالی است که اعتراضات صنفی و اجتماعی معلمین، پرستاران، کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، زنان، طرفداران محیط زیست و مردم ستم دیده خوزستان بالا گرفته تا آنجا که خامنه‌ای در سخنرانی اخیر خود، در مشهد، وحشت خود از این اعتراضات را پنهان نکرد، و البته به‌رسم همه نظامهای دیکتاتوری، اعتراضات خودجوش و ملی را به بیگانگان نسبت داد تا ضمن این‌که موجبات تخریب اعتراضات اجتماعی در اذهان هواداران خود را فراهم می‌سازد، امکان سرکوب آن را فراهم سازد که البته خیال باطلی بیش نیست.
هم میهنان گرامی؛ جشن ملی و با شکوه سیزده‌به‌در را در شرایطی برگزار می‌کنیم که زنان و مردان ایرانی دوش به دوش هم تصمیم گرفته‌اند، اتحاد و همدلی ملی با مردم خرمشهر و اهواز و همه خطه سرسبز و ثروتمند خوزستان را اعلام کرده و به آنها بگویند؛ می‌دانیم خوزستان به تنهایی به‌اندازه همه ایران ثروتمند است، اما مردم آن، به‌دلیل فقر و ستم و سرکوب حکومتی، دست به خودسوزی می‌زنند و حتی از آب و هوای سالم برای زندگی برخوردار نیستند.»
.............................
جان زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب (ناصر) ریگی در خطر است

زندانی سیاسی ایوب ریگی، بر اثر شکنجه‌های وحشیانه و طاقت‌فرسا چند ماهی است که دچار خونریزی و عفونت کلیه، بالا آوردن خون و خونریزی بینی شده است. او همچنین از دردهای شدید و طاقت‌فرسایی که در اثر گرفتگی ماهیچه‌های پاها و کمر و همچنین از دردهای شدیدی که در درون ستون فقرات وی ایجاد شده شدیداً رنج می‌برد. این زندانی سیاسی طی این مدت ۱۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته است. یکی از شیوه‌های غیرانسانی بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبان ولی‌فقیه این است که زندانیان سیاسی را به طرزی وحشیانه شکنجه کرده و سپس با عدم درمان، آنها را به سوی زجرکش کردن و مرگ تدریجی سوق می‌دهند.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب ریگی پس از چند سال بلاتکلیفی در زندان مرکزی زاهدان و زابل به وی گفته شد که به اعدام محکوم شده است. او از داشتن وکیل محروم می‌باشد.
..............................
اعتصاب‌غذای یک زندانی سیاسی کرد در زندان مسجد سلیمان

بنا‌ به اطلاعات رسیده چنگیز قدم خیر زندانی سیاسی کرد در زندان مسجد سلیمان صبح یکشنبه در اعتراض به رفتار ضدانسانی جلادان خامنه‌ای در این زندان دست به اعتصاب‌غذا زد.
زندانی سیاسی چنگیز قدم خیر زندانی سیاسی کرد به ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان محکوم است،

از طرفی دیگر این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا به‌حال از ناراحتی حاد عفونت بدنش رنج می‌برد و قسمتی از پای وی دچار عفونت شده است. او از دردهای شدید، تب و لرز، سرگیجه و تاری چشمانش رنج می‌برد.
این زندانی سیاسی کرد در خردادماه سال ۹۰ به همراه فردین (فخرالدین) فرجی، محمد حسین رضایی و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند.
..............................
انتقال یک زندانی به انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

یک زندانی محکوم به اعدام از زندان پیرنیا شیراز، جهت اجرای حکم به انفرادی منتقل شد.
... حکم این زندانی قرار است صبح یکشنبه نهم فروردین اجرا شود.
..............................
اعدام مخفیانه ۱۲زندانی در شیراز و مشهد در یکروز
رژیم ضدبشری آخوندی 12زندانی را در روز پنجشنبه 6فروردین به‌طور مخفیانه در شیراز و مشهد بدار آویخت.
پنج تن از زندانیان در یک جنایت به‌طور جمعی در مشهد اعدام شدند. شش تن دیگر به‌طور جمعی در زندان پیرنیای شیراز و یک زندانی دیگر در زندان عادل‌آباد شیراز بدار آویخته شدند.
دژخیمان برای ارعاب و اعمال فشار و شکنجه بیشتر، هفت زندانی اعدام شده در شیراز را از دو روز قبل از نوروز به سلولهای انفرادی منتقل کرده بودند تا آنها لحظات تحویل سال را در انتظار مرگ سپری کنند.
فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران تا کنون از انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به این زندانیان خودداری کرده است.
این اعدامها صرفاً نمونه کوچکی از سرکوب سراسری به‌ویژه اعدامهای فزاینده‌یی است که در دوران آخوند روحانی، رئیس‌جمهور رژیم آخوندی صورت گرفته است.
احمد شهید، گزارشگر ویژه ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، در روز 5فروردین از 1000اعدام در 15ماه اخیر خبر داد. وی پیش از آن، ضمن اشاره به افزایش اعدامها و وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق‌بشر در ایران، نسبت به تحت الشعاع قرار گرفتن نقض حقوق‌بشر در ایران به‌دلیل مذاکرات اتمی هشدار داده بود. احمد شهید تصریح کرد از زمان روی کارآمدن آخوند حسن روحانی در سال 2013 وضعیت کلی حقوق‌بشر در ایران بدتر شده است (خبرگزاری فرانسه- 931225). 

 
اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی

۱ نظر: