۱۳۹۴ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

درخواست تازه نتاینیاهو در مورد توافق هسته ای

نخست وزیر اسرائیل در ادامه انتقادات شدید خود از چارچوب توافق هسته ای لوزان، خواستار گنجاندن توان موشکی رژیم ايران در این توافق شد و گفت: در توافق بدست آمده به این موضوع اشاره نشده است.
بنیامین نتانیاهو سه شنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: چرا در چارچوب توافق اخیر به برنامه موشکهای دوربرد رژیم ایران که تنها هدف آن حمل کلاهک هسته ای است، پرداخته نشده است؟

وی همچنین پرسید: چه چیزی رژیم ایران را در آینده از صرف بیش از صد میلیارد دلاری که در نتیجه این توافق بدست خواهد آورد، برای تامین مالی گروههای تروریستی در منطقه منع خواهد کرد؟
خبرگزاری فرانسه نوشت: این تازه ترین بخش از تقابل نخست وزیر اسرائیل و کاخ سفید درباره چارچوب توافق هسته ای با رژیم ایران است.
نتانیاهو پیش تر گفته بود: هیچ توافقی تا زمانی که رژیم ایران حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، نباید منعقد شود.
اما اوباما در یک مصاحبه رادیويی این درخواست را رد کرد و گفت: اینکه ما توافق هسته ای را به موضوع به رسمیت شناخته شدن اسرائیل منوط کنیم، مثل اینست که ما توافق را امضا نخواهیم کرد مگر اینکه ماهیت حکومت ایران کاملا تغییر کند که به نظر من این اساسا اشتباه است.
همزمان، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی اسرائیل با انتقاد شدید از نتانیاهو گفت: بیانیه های گوش خراش دولت در باره توافقِ در حال حصول با رژیم ایران می ‌تواند به ضرر منافع اسرائیل تمام شود.

افرائیم هالوی که با تلویزیون اسرائیل مصاحبه می کرد، گفت: فکر می ‌کنم ما خود را در یک وضعیت هذیان گویی و جنون ملی قرار داده ایم. اینکه هر روز تکرار شود ما در خطر نابودی قرار داریم، برای توانایی ما مناسب نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر