۱۳۹۴ مهر ۱۸, شنبه

"به امید روزی که حکم اعدام متوقف بشه"


دهم اکتبر، روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام نامیده شده است. روزی که یادآور به دار آویزان کردن ، تیرباران، و یا سم دادن به کسانی که دچار اجرای حکم اعدام شده اند.
سازمان عفو بین الملل و سازمان " همبستگی جهانی علیه مجازات اعدام " در سال ۲۰۰۲ روز دهم اکتبر را روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام اعلام کردند تا بتوانند با این حکم مقابله کنند.

ایران پس از چین بیشترین مجازات اعدام را هر سال اجرا می‌کند و به گفته عفو بین‌الملل، آمار درست و قابل اتکایی هم توسط مقام‌های ایرانی منتشر نمی‌شود. بسیاری از این اعدام‌ها به صورت پنهانی انجام می‌شود. اکثر احکام اعدام در ایران برای متهمان قاچاق مواد مخدر یا تجاوز جنسی صادر می‌شود.
شمار اعدام‌ها در ایران به طور کلی و اعدام‌های در ملاء عام به طور خاص، از سال ۲۰۱۰ به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده‌اند. همچنین ایران بالاترین آمار اعدام نوجوانان را دارد.

هنوز یاد سالهای اعدام، سالهای درد، سالهای که ایران را به کابوس هزارساله کشاند در ذهن ها مانده است.
ایران به دست کسانی که با اعدام بقای خود حفظ کردند مانده است... اما درد ها و رنج های که مردم بخاطر همین اعدام کشیده اند روزی گریبان حکومتی این چنین ددمنش را خواهد گرفت....

ما برای روز اعدام جز خاطرات اعدام عزیزمان قبل از انقلاب و پس از انقلاب چیزی به یاد نمی آوریم. آن عزیزانی که جان باختگان راه آزادی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر