۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

صدای معلمان دربند باشیم


*اسماعیل عبدی : زندانی سیاسی و دبیرکل انجمن صنفی معلمان به اتهام فعالیتهای مسالمت‌آمیز کانون صنفی محکوم شده است.
وی در انتظار تاریخ استیناف است و اعلام کرده است که در روز اول ماه مه روز جهانی کارگر، در اعتراض به سرکوب اتحادیه‌های صنفی اعتصاب‌غذا خواهد کرد
اسماعیل عبدی درخواست استیناف برای این حکم داده و در انتظار تاریخ دادگاه خود می‌باشد. دادگاه وی نقض استانداردهای بین‌المللی محاکمه منصفانه بوده است. به‌ویژه که وی از دسترسی به وکیل به انتخاب خود محروم بوده است.
این معلم زندانی به اتهاماتی مانند “اجتماع و تبانی به قصد اخلال در نظم عمومی” و “تبلیغ علیه نظام”، موضوع مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محاکمه شده و مصداق این اتهامات، فعالیت‌های صنفی او به عنوان دبیر کل کانون صنفی معلمان و سازماندهی و شرکت در تجمعات عنوان شده بود.


 

*محمود بهشتی لنگرودی : معلم زندانی و مدافع حقوق صنفی معلمان، در اعتراض به حکم ۱۴ سال زندان، از یکم اردیبهشت‌ماه، در اوین دست به اعتصاب غذا زده است.
آقای بهشتی، بار نخست در اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۸۹ و درحالی‌ که برای همبستگی با رسول بداقی، معلم زندانی، دست به اعتصاب غذا زده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شد.
وی به اتهام اجتماع وتبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از سوی قاضی صلواتی محکوم شده است.
محمود بهشتی که ۵۳ سال دارد، نخستین بار در سال ۱۳۸۳ و در جریان اعتراض‌های معلمان در آن زمان از سوی نهادهای اطلاعاتی بازداشت شد. وی در جریان جنگ هشت ساله‌ی میان ایران و عراق، به مدت دو سال در جبهه‌های جنگی غرب کشور جنگید.


*رسول بداقی : معلم زندانی و فعال صنفی در شهریور سال ۱۳۸۸ دستگیر شد و در پرونده اول شش سال حبس را تحمل کرد، او برای پرونده دوم خود بیش از پنج ماه بازداشت به صورت انفرادی در بند دو الف زندان اوین را تجربه کرد، وی هم اکنون در بند هفت این زندان نگهداری می شود.
رسول بداقی در تیرماه سال ۱۳۹۴ و با پایان حکم محکومیت شش ساله خود با پرونده ای جدید روبرو شد و در ۲۵ شهریورماه مورد محاکمه قرار گرفت.
دادگاه انقلاب آقای بداقی را تحت عنوان “اقدام علیه امنیت ملی” به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم با اعتراض این معلم دربند روبه رو شد.با این حال دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم دادگاه بدوی را عینا تایید کرده است، با این حساب آقای بداقی حداقل تا سال ۱۳۹۷ در زندان خواهد ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر