۱۳۹۳ اسفند ۲۸, پنجشنبه

آمریکا: رژیم ایران در لیست تروریستی می ماند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز در نشست اعضای این کمیته با حضور تونی بلینکن، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا از وی پرسید: رژیم ایران نقش مخرب خود را در منطقه تشدید کرده است. رژیم تهران، حکومت اسد را در سوریه تقویت می کند در حالی که حزب الله گروه وابسته به رژیم ایران، اسرائیل را تهدید می کند.
اد رویس افزود: یک گروه شبه نظامی دیگر مورد حمایت رژیم ایران (گروه شیعه انصار الله یمن) نیز ماه گذشته دولت یمن - متحدی مهم در مقابله با تروریسم - را سرنگون کرد.                                    
بسیاری از شرکاء و متحدان ما معتقدند رژیم ایران از توافق هسته ای بهره می برد و تهاجم خود را در منطقه افزایش می دهد. آیا دولت اوباما قصد دارد رژیم ایران را از لیست حکومتهای حامی تروریسم حذف کند؟
تونی بلینکن، قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: خیر؛ در صورت دستیابی به توافق هسته ای و لغو برخی تحمریها در این زمینه، تحریم‌ها علیه گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران به خصوص حزب‌الله همچنان باقی خواهد ماند.
پیش تر در برخی گزارشها گفته شده بود که دولت اوباما، رژیم ایران و گروهک تروریستی حزب الله را از لیست تروریستی خارج کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر